Korzenie systemu hal stalowych LLENTAB sięgają Kungshamn, miasta w regionie Bohuslän na zachodnim wybrzeżu Szwecji. Lokalny klimat kształtował LLENTAB od czasu powstania firmy w 1972 roku. Słońce świeci tutaj często i mocno. Gdy dochodzi do zmiany pogody, pojawia się silny wiatr i deszcz. Dodatek słonej wody tworzy wyzwanie, któremu LLENTAB z powodzeniem stawia czoła.

Nasze hale stalowe sprawdzają się w różnych warunkach środowiska. Oferowane rozwiązania systemowe można łatwo modyfikować. Jesteśmy silną firmą o stabilnym zapleczu i możliwościach usługowych, a nasza rozbudowana sieć handlowa umożliwia dogodny kontakt z każdego zakątka Polski.

Niniejszy artykuł przedstawia charakterystykę kompleksu hal, w którym będzie warsztat samochodowy.

PL006407 SCAN-PARTNER

Firma SCAN-PARTNER zajmuje się sprzedażą oraz serwisem pojazdów ciężarowych marki SCANIA. Świadczy usługi w zakresie napraw powypadkowych, zapewnia też bezgotówkową likwidację szkód komunikacyjnych.

Warsztat samochodów ciężarowych TIR zbudowaliśmy w miejscowości Łazisko (woj. łódzkie).
Składa się ona z hali głównej i dodatkowej.
Dla obu hal przyjęliśmy obciążenia śniegiem dla strefy 2, wiatrem dla strefy 1, kategoria terenu 2 oraz obciążenia technologiczne 0.1 kN/m2.
Hale zmontowaliśmy na przygotowanych przez zamawiającego, zgodnie z naszymi wytycznymi, fundamentach betonowych.

Hala główna ma wymiary 30.2 x 29.3 x 5.7 m (szerokość x długość x wysokość).

Konstrukcję nośną stanowią poprzeczne ramy stalowe z ryglem stalowym kratowym dwuspadowym i słupy ram połączone przegubowo z ryglem oraz przez utwierdzenie z fundamentem.
Wszystkie profile, które stosujemy w LLENTAB mają odpowiednie długości oraz przygotowane fabryczne otwory do połączeń śrubowych. Dzięki temu możliwy jest sprawny, szybki i precyzyjny montaż na placu budowy. Elementy konstrukcji łączymy za pomocą ocynkowanych śrub o podwyższonej klasie wytrzymałości. Wykonanie w fabryce otworów w konstrukcji oraz pokryciach dachu i ścian minimalizuje konieczność nawiercania i przycinania elementów podczas montażu.

Użyte materiały spełniają wymogi dla budynków o klasie odporności ogniowej D. Sześć słupów ram głównych zabezpieczyliśmy do R30 poprzez obudowanie płytą. Rygiel kratowy połączony ze słupem przegubowo nie ma zabezpieczeń ppoż.

Dach hali wykonaliśmy w typie 5 izolacji. Jego zewnętrzną stronę pokryliśmy ocynkowaną i lakierowaną blachą trapezową TP46. Blacha ma grubość 0.63 mm. Zamocowaliśmy ją przy pomocy blachowkrętów ze stali nierdzewnej z podkładkami samowulkanizującymi.
Izolacja cieplna z wełny szklanej o grubości 270 mm zapewni w obiekcie temperatury powyżej 16℃. Pomiędzy wełną a blachą sufitową położyliśmy folię paroszczelną. Izolacja wentylowana jest poprzez kalenicę.
Sufit wyłożyliśmy białoszarą LL9002 blachą stalową trapezowąTP46. Zamocowaliśmy ją przy pomocy blachowkrętów ocynkowanych ogniowo.
Dach nachylony jest pod kątem 50.

Ściany, w typie 7 izolacji, wykonaliśmy z płyty warstwowej wypełnionej pianą PIR o grubości 120 mm z okładzinami z ocynkowanej na gorąco i lakierowanej blachy stalowej grubości 0.5 mm. Płytę zamocowaliśmy w układzie poziomym. Od wewnątrz słupy hali obudowane są płytą.
Ściany w środku mają kolor białoszary.

Dach i ściany zewnętrzne są koloru srebrnego aluminiowego 9006. Na ich tle ciekawie prezentują się ciemniejsze, antracytowe 7016, opierzenia, okna i drzwi.

Przygotowaliśmy otwory pod bramy, wstawiliśmy drzwi i okna oraz pasma świetlne dachowe. Wyposażenie dodatkowe stanowią: przejście przez dach, podkonstrukcja do montażu reklamy na dachu i w płycie kasetonu reklamowego nad bramą.
Rynny i rury spustowe zamontowaliśmy po obu stronach hali.

PL006407 SCAN-PARTNER Warsztat samochodow ciezarowych TIR
PL006407 SCAN-PARTNER Warsztat samochodow ciezarowych TIR_wew

Hala dodatkowa ma wymiary 10.2 x 10.3 x 4.7 m (szerokość x długość x wysokość).
Jej konstrukcję stanowią poprzeczne ramy stalowe z ryglem stalowym kratowym jednospadowym o nachyleniu pasów górnego i dolnego wynoszącym 40 oraz słupy ram połączone węzłami sztywnymi z ryglem i przegubowo z fundamentem.

Do produkcji elementów konstrukcji hali stosujemy blachę stalową powleczoną ogniowo o następujących grubościach warstwy ochronnej antykorozyjnej: 275 g/m2 dla profili cieńszych niż 3 mm, 450 g/m2 dla profili grubości 3 mm i 310 g/m2 lub 450 g/m2 dla profili 4 mm i grubszych.

Użyte materiały spełniają wymogi dla budynków o klasie odporności ogniowej E.

Dach w typie 0 izolacji pokryliśmy ocynkowaną i lakierowaną blachą stalową trapezową TP46 grubości 0.63 mm. Zamocowaliśmy ją przy pomocy blachowkrętów ze stali nierdzewnej z podkładkami samowulkanizującymi. Wewnętrzna strona blachy jest dodatkowo pokryta materiałem NCD, który zapobiega wykraplaniu pary wodnej.

Ściany w typie 0 izolacji wykonaliśmy z ocynkowanej blachy stalowej trapezowej VP45. Od zewnątrz blacha jest lakierowana, a od środka zabezpieczona farbą podkładową w kolorze szarym. Zamocowaliśmy ją przy użyciu wkrętów ze stali nierdzewnej z uszczelką samowulkanizującą.

Dach i ściany zewnętrzne mają kolor srebrny aluminiowy.

Przygotowaliśmy dwa otwory pod bramy. Po jednej stronie hali zamontowaliśmy rynny i rury spustowe.

PL006407 SCAN-PARTNER
PL006407_SCAN-PARTNER

Hale stalowe LLENTAB to obiekty szyte na miarę – precyzyjnie dopasowane do indywidulanych potrzeb i oczekiwań Klientów. Końcowy produkt to zawsze składowa pomysłów Klienta i naszego wieloletniego doświadczenia. Dopasowanie to umożliwia nasza bogata oferta, obejmująca 9 typów obudowy dachów i 7 typów obudowy ścian w 14 standardowych kolorach. Proponujemy nieskończoną ilość wariantów rozwiązań konstrukcyjnych oraz pełen wybór elementów wyposażenia wykończeniowego. Ważne dla nas są zarówno trwałość, jak i estetyka. Stawiamy na jakość materiałów i doświadczenie oraz wiedzę pracowników. Połączenie tych wszystkich elementów prowadzi do uzyskania hal spełniających nawet najwyższe wymagania użytkowników.