Wszystko, co powstaje w SEAT czerpie inspirację z Barcelony i dynamicznej kultury tego miasta. Tak, SEAT pochodzi z katalońskiej Barcelony, ekscytującego miejsca, które przesunęło granice możliwości. Jego struktura rzuca wyzwanie tradycjom i status quo oraz zapewnia swobodę, by podążać swoją własną drogą. Josef Stauner, którego firma CAR POINT Praga sprzedaje i serwisuje samochody SEAT w Pradze-Tuchomericach, również poszedł swoją własną drogą.

W 2018 roku SEAT miał wyjątkowo dobry rok w Europie – firma dostarczyła na globalny rynek rekordową liczbę 342,7 tys. samochodów, co jest najlepszym wynikiem w historii spółki. W tym samym czasie marka odnotowała wzrost o ponad 20% w najważniejszych krajach, takich jak Niemcy, Wielka Brytania, Francja, Włochy, Austria, Belgia i Portugalia. W drugą połowę 2018 roku firma weszła w rekordowym tempie. Odnotowywany wzrost sprzedaży pozwolił marce utrzymać się w czołówce najszybciej rosnących w Europie. SEAT osiągnął rekordową sprzedaż dzięki modelowej ofensywie obejmującej modele Ateca i Arona. Drugi z nich jest obecnie trzecim najlepiej sprzedającym się SUVem. Firma zwiększy dodatkowo swój udział w rynku w  wyniku poszerzenia oferty modeli Arona i wprowadzeniem na rynek Tarraco – największego modelu w rodzinie.

Josef Stauner jest niemieckim przedsiębiorcą, który dobrze zna rynek czeski i prowadzi na nim działalność od wielu lat. Oprócz wielu innych firm i wymienionego na wstępie centrum sprzedaży i serwisu SEAT, sprzedaje on również samochody VW w Domazlicach, a jego CAR POINT w Karlowych Warach jest również autoryzowanym dealerem pojazdów Audi i VW. Rozmowę z panem Staunerem przeprowadziliśmy w salonie CAR POINT w Pradze, w otoczeniu wypolerowanych pojazdów marki SEAT.

Modele Ibiza i Leon należą do pierwszej dziesiątki najlepiej sprzedających się pojazdów w swoich klasach. Również atrakcyjny jest nowy SUV Ateca. Wydaje się więc, że dobrym pomysłem byłoby otwarcie autoryzowanego salonu pojazdów marki SEAT w Pradze.

Z całą pewnością. Jesteśmy bardzo zadowoleni z tego miejsca, a nasza lokalizacja jest szczególnie interesująca. Byliśmy jednymi z pierwszych, którzy tu zaczynali, a od tego czasu przybyło wiele innych firm w ostatnich latach. Lotnisko w Pradze również radzi sobie bardzo dobrze. W tym sensie również jestem optymistą, jeżeli chodzi o przyszłość. Posiadamy własną stację ładowania pojazdów elektrycznych, a dużym atutem jest także nasza lokalizacja w pobliżu autostrady.

Klienci są bardzo wybredni i mówi się, że interesuje ich przede wszystkim cena. Nie jesteście jedynym dealerem SEATa w Pradze i okolicach. W jaki sposób autoryzowany dealer może konkurować z innymi dealerami tej samej marki?

Nasza lokalizacja jest dla nas wielkim atutem, na przykład naprzeciw nas znajduje się GO Parking, najnowocześniejszy strzeżony parking dla pasażerów lotniska w Pradze. Każdy, kto tam parkuje, widzi nasz budynek oraz pojazdy i usługi, które oferujemy.

Oferujemy również naszym klientom najwyższy poziom w zakresie sprzedaży i serwisu w atrakcyjnym otoczeniu zgodnym z najnowszą koncepcją marki SEAT. Co więcej, posiadamy interesujący model car-sharingu oraz atrakcyjną ofertę leasingu operacyjnego. Doskonale działają tutaj ekspresowy serwis pojazdów marki oraz mycie samochodów wewnątrz i na zewnątrz. Nie chcemy tylko sprzedawać samochody, chcemy także oferować kompleksową pielęgnację pojazdów przez cały okres ich użytkowania. A wszystko to razem oferujemy po cenach, które są bardzo interesujące dla naszych klientów.

Mówił pan o zaletach pobliskiego lotniska. Czy ten fakt miał jakikolwiek wpływ na budowę obiektu?

Oczywiście, okres budowy był wymagający, ponieważ musieliśmy spełnić szereg wynikających z przepisów warunków, które są związane z działalnością lotniska. Musieliśmy przejść przez wiele procedur zatwierdzających, na przykład, jesteśmy zlokalizowani bezpośrednio w strefie lądowania, a każdy pilot i pasażer widzi w czasie manewru lądowania dach budynku, na którym znajduje się nasze logo, zwiększone były również wymagania stawiane akustyce budynku, i tak dalej. Było to stosunkowo trudne, ale z drugiej strony, za oknami mamy atrakcyjny widok. Podczas spotkań nasi klienci są często zaskoczeni, jak blisko przelatują samoloty i jaki wspaniały mamy widok dzięki naszej przeszklonej fasadzie. Tak więc obecnie, działa to rzeczywiście na naszą korzyść…

Jest pan biznesmenem, który wie, czego chce i jest w pan również stanie znaleźć takie osoby, które znają się na swojej pracy i szybko są w stanie zrozumieć, czego pan potrzebuje jako inwestor. Przyjrzyjmy się krótko okresowi, w którym rozpoczęto budowę obiektów CAR POINT w Pradze. Już wtedy miał pan duże doświadczenie ze  halami stalowymi, ponieważ w latach 2000-2015 firma LLENTAB zbudowała dla pana ponad dziesięć obiektów magazynowych, produkcyjnych i administracyjnych. Czy firma LLENTAB była dla Pana pierwszym wyborem przy budowie salonu i centrum serwisowego w Pradze-Tuchomericach?

Tak, oczywiście. Niektóre firmy budowlane oferowały mi konstrukcje z betonu, ale ja nalegałem na konstrukcję stalową i chciałem by wykonawcą była firma LLENTAB. Szybkość, jakość i elastyczność – wszystkie te czynniki przemawiały na korzyść LLENTAB. Z okresu budowy pamiętam zaskoczenie pewnego dziennikarza śledzącego prace budowlane, który otwarcie dziwił się w opublikowanym artykule szybkością, z jaką budowane były nasze obiekty. W tym czasie byłem za granicą, kiedy wyjeżdżałem była tu tylko łąka. Trzy tygodnie później na miejscu stała gotowa konstrukcja.

Mam jeszcze jedno pytanie dotyczące historii. Specyfikację pierwszego obiektu, który mieliście w planach wybudować wysłaliście faksem późnym popołudniem w piątek w 1999 r. Były tam odręcznie sporządzone rysunki obiektu wraz ze wytycznymi dotyczącymi przygotowania projektu i prośbą o ofertę. Pan Martin Haertl skontaktował się z wami od razu tego samego dnia, a pierwszy obiekt w miejscowości Mrákov-Starý Klíčov powstał w 2000 roku. Czy pamięta pan to wszystko?

Nie pamiętam dokładnie wszystkich szczegółów, minęło już prawie 20 lat. Jednak wszystko to wydaje się bardzo prawdopodobne. Dobrze pamiętam elastyczność LLENTAB, która była bardzo widoczna przez 18 lat naszej współpracy. Podczas budowy obiektów często kontaktowałem się z kierownikiem technicznym, panem Tomasem Kozakiem i zawsze był on gotowy na znalezienie odpowiedniego rozwiązania. Można porównać to z innymi firmami budowlanymi, które bardzo często mówią, że nie jest to możliwe lub że jest to problem. To nigdy mi się nie przydarzyło z LLENTAB. Jesteśmy bardzo zadowoleni z ich pracy i gdy któryś z naszych partnerów biznesowych pyta mnie o budowę naszego obiektu, zawsze polecam LLENTAB. I nawet nie chcę za to prowizji (śmieje się).

 

 

 

 

 

Projekt tego obiektu jest wyjątkowo udany. Obiekt CAR POINT w Karlowych Warach przyciąga również uwagę nachylonym blokiem w fasadzie budynku administracyjno-handlowego. Czy to oznacza, że wygląd budynku jest dla Pana ważny?

Przybudówka w Karlowych Warach jest dziełem niemieckiego architekta, z którym zbudowałem kilka obiektów w Niemczech. Powiedziałem mu, że nie mam miejsca w Karlowych Warach na biuro, a on wymyślił to rozwiązanie. I tu znowu firma LLENTAB była w stanie wykonać to zadanie. Jestem zadowolony z projektu budynku w Pradze, ponieważ sprawdza się on zarówno, jak się patrzy na niego z zewnątrz, jak i od wewnątrz. Klienci mogą łatwo zobaczyć markę i oferowane samochody, a komfort wnętrza doceniany jest zarówno przez odwiedzających, jak i przez naszych pracowników.

Budynek jest interesujący nie tylko dzięki swojemu wyglądowi, ale także dzięki jego rozwiązaniu technicznemu. Ze względu na bliskość lotniska musieliśmy zapewnić zwiększoną izolację akustyczną w celu uzyskania pozwolenia na budowę, co oznaczało, że musieliśmy również dostosować dobór materiałów. Współczynnik Rw dla pokrycia dachu wynosi 43 dB, a wymóg izolacji akustycznej dla okładziny ściennej wynosi Rwag = 32 dB. Na ścianach zastosowano płyty warstwowe Ruukki z rdzeniem z wełny mineralnej o grubości 160 mm. Zapewniono także zwiększoną odporność ogniową pomiędzy budynkiem administracyjnym i sąsiednim budynkiem usługowym dzięki zastosowaniu ściany oddzielenia przeciw pożarowego. Podczas budowy górnego piętra po raz pierwszy zastosowaliśmy monolityczny panel betonowy wzmocniony spawaną siatką drucianą i połączony ze stalowymi dźwigarami. Na betonowej płycie zostały położone stalowe płyty profilowane i płytki ceramiczne.

Tomas Kozak LLENTABinż. Tomasz Kozak, Dyrektor Techniczny LLENTAB

BUDYNEK ADMINISTRACYJNO-HANDLOWY
Wymiary: 29,3 x 28,4 m (szerokość x długość)
Wysokość wewnętrzna: 6,4 m
Obudowa zewnętrzna: płyty warstwowe Ruukki z widocznym zamkiem
Kolor zewnętrzny: szary antracyt (RAL 7016)
Kolor wnętrza: szaro-biały (RAL 9002)
Powierzchni pierwszej kondygnacji: 386 m2
Odporność ogniowa okładziny ściennej: EW 15 DPI

HALA SERWISOWA
Wymiary: 22,1 x 23,5 m i 29,5 x 28,3 m (szerokość x długość)
Wysokość wewnętrzna użytkowa: 3,6 m
Obudowa zewnętrzna: płyty warstwowe Ruukki z widocznym zamkiem
Kolor zewnętrzny: szary antracyt (RAL 7016)
Kolor wnętrza: szaro-biały (RAL 9002)